Diab-Pont Magazin

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Legújabb cikkeink

Friss hírek

1 1 1 1 1 (3 Értékelés)

Az ünnepi készülődéssel járó stressz nem csak kimerültséghez vezet, de a vércukor kontrollt is rontja. Összegyűjtöttünk néhány ötletet, amivel megszakíthatjuk a rohanást és oldhatjuk a belső feszültséget.

A stressz gyakran megemeli a vércukorszintet, ezért próbáljuk az ünnepeket nyugalomban eltölteni.

Ha túlhajszoljuk magunkat, akkor az ünnep örömteli teendői elvégzendő kötelességgé válnak, amit teljesíteni kell. Ennek elkerülése érdekében az ünneppel kapcsolatos feladatokat és a bevásárlólistákat próbáljuk ésszerűen, a rendelkezésre álló időnk, erőnk és lehetőségeink alapján kialakítani. Talán semmi sem okoz akkora stresszt, mint amikor többet költünk, mint amennyit megengedhetünk, - és aztán ebbe bele is betegedünk!

Íme néhány ötlet, amivel csökkenthetjük a ránk nehezedő nyomást:

  • Készítsünk egy "tennivalók" listát, amelyre fontossági sorrendben felírjuk az elvégzendő feladatokat. A lista segítségével látjuk majd, hogy melyek a legnyomasztóbb dolgok, amelyeken jobb minél hamarabb túlesni. Vannak olyanok, akik nem tudnak aludni, mert pihenés helyett is a teendőkön gondolkoznak. Ilyenkor érdemes egy jegyzetfüzetet az ágyunk mellé rakni és felírni, ami az eszünkbe jut ilyenkor alvás helyett. Amint papírra vetettük a gondolatainkat, máris jobban fogunk aludni.
  • Hallgassunk zenét, tegyük be kedvenc CD-nket és próbáljunk a dallamokra koncentrálni, kikapcsolni. Néhány percnyi "zenés" lazítás a nagy segítséget jelent, ha úgy érezzük, a hullámok összecsaptak a fejünk felett.
  • A fizikai aktivitás segít legyűrni a stresszt, ezért érdemes megragadni minden kínálkozó alkalmat. Ha éppen egy bevásárlóközpontban vagyunk, tegyünk meg még egy kört, mindig parkoljunk messzebb a céltól, hogy lehetőségünk legyen egy kis extra sétára, vagy akár szálljunk le egy megállóval előbb a buszról.
  • Kényeztessük magunkat egy illatos, habfürdős fürdővel, hallgassunk zenét és akár olvasgathatunk vagy rejtvényt is fejthetünk közben. Azonban ne feledjük, hogy ez az ellazulás nem tarthat túl sokáig, hiszen ki kell szállnunk a vízből, mielőtt a talpunkon felázik a bőr, mert ez a rész nagyon sérülékeny és táptalaja a baktériumoknak is.
  • A karácsony előtti ajándékbeszerzés nagyon nyomasztó lehet, hiszen az üzletek zsúfolásig tele vannak bámészkodó emberekkel. Sokszor nekünk magunknak sincs ötletünk, hogy egy-egy ismerősünket mivel is lepjük meg, ezért tanácstalanul és egyre frusztráltabban bolyongunk. Pedig a megoldás pofon egyszerű. Ma már rengeteg webáruház működik, ahonnan kényelmesen és biztonságosan lehet beszerezni minőségi termékeket. (Jó ha tudjuk, hogy a törvényi előírás értelmében az interneten vásárolt termékeket – bizonyos esetek kivételével - a vevő 8 napon belül visszaküldheti és a kereskedőnek a vételáron kívül a kiszállítás költségét is vissza kell fizetnie.) Ha még nincs bizalmunk az internetes vásárlás iránt, akkor is érdemes ötleteket gyűjtenünk mielőtt a nyakunkba vesszük a várost ajándékbeszerzés előtt.
  • Hívjunk fel telefonon egy jó barátot, és beszélgessünk vele néhány percet. Egy ilyen kikapcsolódás jó érzéssel tölti el az embert és rengeteg energiát ad!
  • Töltsünk több időt a szeretteinkkel, sétáljunk egyet közösen, igyunk meg egy kávét együtt, mert a stresszes időszakokban ezek az együttlétek rendkívül megnyugtatóak lehetnek.
  • Kérjünk segítséget a hozzánk közelállóktól, ha úgy érezzük, hogy elúszunk a tennivalók tengerében. Mindenki szereti, ha számítanak rá, ezért nyugodtan osszuk meg a terheinket.
  • Bármennire elfoglaltak legyünk is, minden nap iktassunk be 5-10 perc pihenést, amikor leülünk egy bögre tea vagy kávé mellé és kifújjuk magunkat.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés