Diab-Pont Magazin

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Legújabb cikkeink

Friss hírek

1 1 1 1 1 (3 Értékelés)

tartsd-a-dietatAmikor csak tehetjük, tartsuk be az előírt diétát, mert a Karácsony és a Szilveszter körüli vendégjárás a legfegyelmezettebb diétázók számára is nagy csábítást jelent. Egy kis bűnözés belefér ilyenkor, de ehhez előtte és utána is "böjtölni" kell. Ez az időszak nem alkalmas a fogyókúrára, ezért ne azt tűzzük ki célul, hogy hány kilótól szabadulunk meg az ünnepeket alatt, hanem azt, hogy a meglévő súlyunkhoz nem hízunk!

De mit lehet tenni, ha a kedvenc ételünk kerül az asztalra?

  • Semmi esetre se fosszuk meg magunkat ettől az élvezettől, de csak kis adagot tegyünk a tányérunkra!
  • A magas kalóriájú, hízlaló ételekből - amelyekről könnyebben le tudunk mondani – ne is együnk.
  • A különböző szószokat, önteteket, mártásokat a tányérunk szélére öntsük, ne magára az ételre, majd a villánkkal mártsuk bele a falatokat. Ezzel a trükkel jóval kevesebbet eszünk meg, de mégsem fosztjuk meg magunkat az íztől.
  • Legyünk tisztában az egyes étkezésekre előírt szénhidrátmennyiséggel, és annak megfelelően tervezzük meg, hogy ezt milyen finomságokból akarjuk megenni.
  • Étkezések közben mindig beszélgessünk az asztalnál ülőkkel, mert így eltereljük figyelmünket magáról az evésről.
  • Kerüljük az alkoholfogyasztást, amely azon túl, hogy jelentős kalóriaforrás, nagy mértékben befolyásolja a vércukorszintet.

A svédasztalos vendéglátás csapdáinak elkerüléséhez más trükkökre is szükség van:

  • Mielőtt elindulunk egy ilyen társasági eseményre, kapjunk be néhány szem magas rosttartalmú mandulát vagy egy kis darab gyümölcsöt.
  • Törekedjünk arra, hogy tányérunkon a magas rosttartalmú zöldségfélék legyenek túlsúlyban, mert ezek segítségével jóllakottabbnak érezzük magunkat.
  • Ha befejeztük az ételek kiválasztását, távolodjunk el a büféasztaltól, mert így a kísértés is kisebb lesz.
  • Az evés végén rágjunk cukormentes rágógumit, így kevésbé lesz zavaró, hogy körülöttünk mindenkinek mozog a szája.

És mit tehetünk akkor, ha mi magunk sütünk-főzünk az ünnepekre?

  • Szakítsunk a múlttal és töltsünk kevesebb időt a konyhában. A sok fogásos lakoma helyett társaságunkkal ajándékozzuk meg családunkat, játsszunk a gyerekekkel, séáltassunk kutyát, intézzünk megbízásokat.
  • Készítsünk kevesebb féle ételt, és mindenbe tegyünk kevesebb zsíradékot és cukorhelyettesítőt, mint ahogy azt korábban tettük.
  • Ne kóstolgassunk főzés közben, hiszen úgyis finom lesz! Vágjunk fel nyers zöldséget (karalábét, répát, uborkát), és azt rágcsáljuk a konyhai munka közben.

Az ajándékvásárlás során hajlamosak vagyunk kihagyni egy-egy étkezést, amely nagyon megzavarhatja a vércukorszintünket főleg, ha egyéb, kedvezőtlen körülménnyel (stressz, tömeg, túl meleg stb) is párosul.

  • Soha ne induljunk el reggeli nélkül, ami egy ilyen bevásárló körút előtt mindenképpen tartalmazzon teljes kiőrlésű pékárut!
  • Tegyünk be a táskánkba egy kis rágcsálnivalót (egy szem almát, néhány szelet zsírszegény sajtszeletet, teljes kiőrlésű kekszet) és egy üveg vizet is! Ez segít abban, hogy vércukrunk megfelelő szinten maradjon, és ha megéhezünk, nem kell kígyózó sorokban újabb fél órát eltöltenünk.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés